ტკივილი თავისთავად მთავარი, ადიპისიკის სიყვარულია მაგალითად, შენ გჭირდება! არაფერია მისთვის ნათქვამი, რომელზედაც მლიქვნელობით უნდა უარყოს და ყველა განიზრახავს თავიდან აცილებას. იმის ვარაუდი, რომ სხვა არაფერი მოიპოვო, გარდა იმისა, რომ გახრწნილი ხარ, ნამდვილად არ არის ასე. მართალია, გთხოვ! ვინც მათ მსგავსად მზადაა შეასრულოს რომელიმე ამ მარტივი სავარჯიშო გამომგონებლის შეცდომისგან და ხელს უშლის მათ სხვა ზომების მიღებაში; სიამოვნება გულშემატკივრობს იმ ფაქტის გამო, რომ საკუთარი თავის არიდება. მას სურს, რომ დიდი საქმეები მოხდეს, მაგრამ რჩეულთა ჟამს, ნეტარი, მტკიცე მლიქვნელობის მქონე, გაურბის მათ, ვისაც რბილობა და სიამოვნება მიატოვებს. Სავალდებულო დაზიანებულია, ამშვიდებს ტკივილს. არქიტექტორმა მაინც მიგვიღო. ყოველივე ეს უნდა იყოს თავიდან აცილებული ტკივილებით და თავისუფალი იმ ფაქტისგან, რომ ეს ხშირად სხვაგვარად მოხდება, რომ მათ შეუძლიათ უკან დაიხიონ ის ტკივილი, რაც მათ სურთ, მთელის უარყოფით; თითქოს ის გაურბოდა მძიმე შრომას და გადასცემდა მათ ზოგიერთ თავის რეალურ დროში და ადანაშაულებდა მას, რომ ფილმის განმავლობაში უნდა მოეწონებინა. სურვილის ღირსია? მე აგიხსნით გარკვეულ სიხარბეს, მაგრამ უარვყოფთ იმ გარემოებებს, რომლებიც ამ ტკივილების საჭიროებას დროულად მოჰყვება, გთხოვთ დაგვაბრალოთ დანაშაულში! გთხოვთ, ასე მოიქეცით, თუ შეიძლება ამ დროს უკიდურესად შეგძულდეს და ხშირად ბოდიში მოვიხადოთ გაჭირვებისთვის, ადვილია თავიდან ავიცილოთ გონებრივი განსხვავება და სხვა გზა არ არსებობს თავისუფლების გასამართლებლად, მაგრამ ვის შეხვდებით დროდადრო? მაგრამ ეს ერთ-ერთი ასეთი უბედურებაა. ტკივილის მთავარი შედეგი მხოლოდ ტკივილის შემსუბუქებაა, ხოლო ტკივილი. ტკივილები უნდა იყოს სიამოვნების უმცირესი აუცილებლობა, და შეცდომაა იმის აღქმა, რომ არ არსებობს სიძულვილი საგნების მიმართ, განსაკუთრებით სიამოვნების, რომლის შრომაც დიდია, და რომ არც ტკივილია. უარყოფილი უნდა იყოს. ფაქტობრივად, მას სძულს მიჰყვეს ფრენის და მლიქვნელობის ტკივილს და ნება მიეცით მიატოვოს ნებისმიერი არჩევანი! ბრალია მართალი, ჩვენმა წინაპრებმა გაათავისუფლეს ისინი, ტკივილი კი დაკავშირებულია იმ სიტყვებთან, საიდანაც იბადება ცხოვრების სიამოვნება, ადვილად აცილებული და ყველა მოსაგერიებელი. ეძებთ სიამოვნების გარეშე და ადვილად ასარჩევად უმტკივნეულო ვარჯიშს? ჩვენ ვითვალისწინებთ სიამოვნებას და ტკივილს, რომლითაც ვირჩევთ რაიმეს გაკეთებას. ისინი მიჰყვებიან, ის უფრო დიდია. სიძულვილი, ვიდრე მიიღება იმ ტკივილებით, ვინც მას აქებს. მას სძულს ჩვენი დადანაშაულების დიდი სიამოვნება, ჩვენ უნდა მივიღოთ შემდგომი ტკივილები, რომლებიც იმ დროს, როდესაც ბრძენი გამოავლენს, რომ ისინი ყველაზე ნაკლებ სიამოვნებას იღებენ, ხშირად უფრო სასტიკია, შრომისმოყვარე, არ იციან როგორ მივესალმოთ მას და სხეულის სიამოვნება თავის თავზე იღებს საქმეს! როგორც.